Se apropie sfârșitul motorului pe combustie internă în Europa?

Parlamentul European ar trebui să voteze în 7 Iunie pentru ca toate autoturismelor și autoutilitarelor noi, începând din 2035 să nu producă emisii de CO2. Practic aceasta ar însemna ca până la acea dată, marii producători să livreze pe piață doar autovehicule nepoluante. 

5 motive de ar trebui să ne intereseze votul din 7 iunie 

  1. Votul este unul extrem de important deoarece sectorul transportului rutier este cel mai mare consumator de petrol din Uniunea Europeană, așadar decizia de a pune capăt vânzării de motoare cu combustie internă este în linie cu ambițiile din REPowerEU.
  2. Din toate sectoarele ce consumă petrol, transportul rutier este cel mai pretabil emisiilor zero, (împreună cu transportul pe cale ferată), prin comparație cu transportul maritim sau aviația, ce au nevoie si de alte soluții precum combustibilii regenerabili sau hidrogenul.
  3. Autoturismele electrice își dovedesc deja fezabilitatea, iar unii producători auto produc și autoutilitare electrice care au destul de mult succes în rândul utilizatorilor, așadar tehnologia este îndeajuns de matură încât să fie gradual acceptată de majoritatea consumatorilor. 
  4. Dacă Parlamentul European va decide ca începând din 2035, noile autoturisme și autoutilitare să fie nepoluante, aceasta ne va permite în următorii 13 ani să ne focusăm mult mai clar pe tranziția verde în transport și să avem și tranziția în cadrul industriei auto la nivelul producătorilor din diferite țări.
  5. Tranziția către vehicule nepoluante reprezintă de asemenea o modalitate extrem de eficientă de creștere a securității și independenței energetice. La momentul actual UE depinde în proporție de 97% de petrol din Rusia și Orientul Mijlociu, respectiv o tranziție către automobile electrice ar scădea considerabil această dependență, respectiv ar crește reziliența Europeană față de variațiile prețurilor la combustibili fosili.

Latest News

X